Luang Praban, I love it!

12 februari 2013 - Luang Prabang, Laos

Luang Prabang 10-02/13-02

Eenmaal met het bootje aangekomen aan de andere kant van de rivier, en dus in Laos, kreeg ik een smsje: Welkom in Vietnam... Top joh, die KPN, lekker richtingsgevoel. Eerst even weer een mooi visum in ons paspoort laten zetten en toen weer de volgende bus in, een VIP nachtbus. We hadden nog zo'n 13 uur te gaan.. De bus zelf was oké, de wegen hier in Laos daarentegen..... Ongeveer 12 van de 13 uur hobbelden we over onverharde bergweggetjes, zandweggetjes, en echt goed slapen zat er dus niet in. Rond 7 uur 's ochtends kwamen we aan in ons Guesthouse Halolao Backpackers waar we pas om 13 uur konden inchecken. Eerst maar even de stad verkend, gegeten, internet cafeetje opgezocht en gekeken wat er allemaal te doen is in deze stad. 's Avonds veranderd de hoofdstraat hier in één grote gezellige markt; honderden kraampjes met allerlei toeristische spulletjes, ontzettend leuk en gezellig! Omdat er afgelopen nacht ook Chinees nieuwjaar was, zit deze grote stad ook vol met Chinezen. Een erg gezellige drukte dus op de markt!

De volgende dag hebben we ontbeten met de bekende baguettes die hier op het pleintje gemaakt worden, wat waren ze lekker! Zoveel keus met wat je er allemaal op kunt doen.. En een lekkere yoghurt/fruit shake erbij, heerlijk ontbijtje! Daarna wilden we naar de bekende Tad Kuang Si watervallen. We zouden om 11.30 uur opgehaald worden, maar dat werden we dus niet.. Ze waren uitgerekend ons vergeten. Na wat geregel konden we dan met de bus van 13.30 mee, die uiteindelijk om 14.10 kwam..

Maar het was het wachten uiteindelijk zeker waard! Wat een mooie watervallen, mooi blauw water en ontzettend veel niveaus! Natuurlijk ook weer even zwemmen en springen en slingeren in het mooie water.

Na de watervallen werden we weer terug gereden, maar waarom ook niet, ze vergaten ons weer af te zetten bij ons hotel. "Halolao Backpackers? Ow daar zijn we al voorbij.. Stap hier maar uit en dan moeten jullie daarheen lopen.." Oké, vooruit dan maar.

Voor de dag erna hadden we een kajak toer geboekt. We hadden heerlijk weer en wat was het mooi! Prachtige natuur waar je alleen de geluiden van het water en de vogels hoort. We dreven af langs mooie bergen richting de Pak Ou Caves waar we een lekkere lunch kregen en even konden uitrusten en rondkijken. Na een korte stop gingen we weer sportief op weg naar het eindpunt van de kajak toer. Als afsluiter bezochten we nog dorpje waar we een korte uitleg kregen over whisky maken en ook meerdere soorten mochten proeven. Dit dorpje staat dan ook bekend als Wishky Village.

Weer terug in ons Guesthouse zijn we nog even langs de tempels van Luang Praban geweest. De laatste avond gaan we weer lekker genieten van een heerlijk dinertje en een drankje om deze mooie stad af te sluiten.

1. Daniek:
    12 februari 2013
    ik ben niet jaloerss hoooooor. haha! echt super leuk om je verhalen te lezen :D
  2. Shenna:
    12 februari 2013
    Het zit jullie wel echt mee met de reizen he hahah. Het lijkt me een hele leuke stad!
  3. Maaike:
    12 februari 2013
    Hopelijk vergeten ze ons in maleisie niet ;)
  4. Esther Frie:
    13 februari 2013
    misschien moet je toch met een vlaggetje of zo gaan zwaaien wie weet vallen jullie dan op. Het is ook niet zo dat je over jullie heen kijkt....X
  5. Cinthia, Marcel, Marc en Coen:
    13 februari 2013
    Volgens mij komen jullie niet om van de honger..... ziet er allemaal weer erg leuk uit (zonnetje/warmte/mooie omgeving)..wat doe ik hier nog!
  6. Jolanda:
    14 februari 2013
    Lekker he, die broodjes! Je volgt nog steeds dezelfde route als ik, dus ik weet precies waar je bent! Super leuk!
    Jammer dat jullie alleen de bus hebben genomen ipv de boot naar Luang Prabang.
    Volgende bestemming is Vang Vien.... Enjoy!! :)
  7. Ton en Truus Verlaan:
    14 februari 2013
    hallo Joyce

weer genoten van je reis verhaal.Ook al verloopt het reizen niet altijd even gemakkelijk komt het allemaal weer goed Af en toe moet het ook avontuurlijk zijn..Veel bekijken, lekker eten en genieten.Wij zijn met de boot vanaf de Gouden Driehoek overgevaren naar Laos en zijn daar een halve dag geweest.Niet zoveel gezien alleen de markten bezocht.Vanaf nu is het voor ons niet meer bekend.Wij blijven je volgen en bekijken de mooie foto,s.