Singapore, Maleisië en Thailand in 1 week!

26 april 2013 - Koh Phangan, Thailand

Singapore 19-04/21-04

Het voelt als een soort tweede reis, een tweede begin, niet meer met m'n groepje maar samen met Maaike reizen! De busreis en vlucht naar Singapore verliepen allemaal vrij soepel, behalve dat ik in de nachtbus m'n tas met al m'n opladers van iPad, iPhone, externe oplader, camera, wereldstekkers en m'n boxjes heb laten liggen :( super kut.. En in KL ging m'n kleine rugtas kapot dus die moest ook even vervangen worden!
En mn vlucht naar KL had anderhalf uur vertraging! Eenmaal in Singapore moest ik nog anderhalf uur wachten op Maaike. Mooi tijd om even een pakketje naar huis te sturen en rond 9 uur was Maaike dan ook in Singapore! Heerlijk om weer m'n lieve vriendinnetje te zien!
Ik wist redelijk de weg richting de stad en het hostel inmiddels dus dat ging vrij snel, en lekker op tijd gaan slapen na even bijgekletst te hebben!!
Volgende dag hele dag door Singapore banjeren, dus mooi op tijd op en voor mij de tweede keer rondje mooiste dingen van de stad zien, wat absoluut geen straf is in deze stad! Het was heerlijk weer, veel beter dan mijn eerste trip door Singapore.
We gingen eerst naar het Hollywood eilandje Sentosa, waar we dit keer wel even lekker op het strand hebben kunnen relaxen! Daarna door naar het centrum, de Flower WalkWay over de brug met natuurlijk het heerlijke zonnige uitzicht dit keer, gegeten in een ontzettend gezellig Koreaanse houten eetstal in een shopping mall! Eind van de middag zijn we terug gegaan en hebben we flink gebrainstormd over hoe we onze reis gaan inplannen, en dat is aardig gelukt! Het wordt een ingewikkelde reis maar we hebben er zin in, zoveel te zien!
In de avond weer naar Marina Bay Sands geweest, de 57e verdieping van een geweldig mooi gebouw net zoals in een van m'n eerdere verhalen. En alweer gelukt, gratis omhoog ipv 20 dollar betalen!! En dus maar weer voor 20 dollar een cocktail gedronken;)

Langkawi Maleisië 21-04/24-04

Volgende ochtend gingen we vliegen naar Langkawi, een prachtig eiland in het noord westen van Maleisië! Dit was niet echt van te voren gepland, maar vanaf hier gaan we later door naar Koh Pha Ngan in Thailand zodat Maaike ook een full moon party mee kan maken daar! En vervolgens weer richting Maleisië en Borneo:)
Alles verliep erg soepel en eenmaal op Langkawi werd ik weer herenigd met Punt en Anoe! Gezelliggggggg!!! Erg leuk dat Maaike hun ook nog ziet, tot de full moon reizen we met z'n allen en daarna weer onze eigen weg! Zag ik ze weer een stuk sneller dan verwacht.....
Die dag zijn we met een scootertje naar een waterval geweest, de 7 wells, waar ook een natuurlijke glijbaan was bovenop de waterval! Daar hebben we lekker gerelaxed en daarna zijn we via een aantal gemiste afslagen doorgereden naar de Crocodile farm! Maar helaas, die was al dicht.. Morgen nog een kans! Weer terug gereden richting ons dorpje en een heerlijk baquetje op eind van de middag. 's Avonds tijdens het eten begon er een vechtpartij tussen het personeel van twee restaurants met zo'n 20 personen maar uiteindelijk is er niet echt iets gebeurd volgens mij. Die avond nog wat gedronken in de Babylon Raggae bar, waar we aan de praat raakten met een locale gast die zelf uit Kuala Lumpur kwam. Ik had even nummers uitgewisseld want ik dacht, misschien weet hij wel een goedkope of gratis slaapplaats als we weer in KL zijn! Beetje naïef misschien, ik werd die nacht namelijk 9x gebeld en kreeg een aantal berichtjes... Dus volgende ochtend nummer maar gelijk weer verwijderd en dat handige idee van slaapplaats vergeten;)
Next day weer met scootertje op pad, we wilden eerst naar de top van de berg Gunung Raya, waar een mooi uitzicht zou zijn. Onderweg begon het aardig te regenen en na een aantal kilometer regen zijn we even gaan schuilen onder een elektriciteitsgebouwtje halverwege de berg. Al helemaal doorweekt tot onze bikini's aan toe.. Na een korte stop en wat minder regen toch maar weer verder. Een aantal kilometer verder ging het nog veel harder onweren en voor de tweede keer schuilen, maar dit duurde op een gegeven moment zo ontzettend lang dat we maar een zelf bedacht potje kwartet hebben gedaan onder het elektriciteitsgebouwtje! Toen waren we er klaar mee.. Het was waarschijnlijk niet ver meer naar de top maar door alle grijze wolken die ons toelachten besloten we toch maar om totaal doorweekt en verzopen terug te rijden naar ons huisje om even warm te worden.. Het zonnetje kwam toch nog door en we reden voor de tweede keer naar de Crocodile Farm, waar allerlei soorten en maten krokodillen te zien waren! Donkere, lichte, grote, kleine, zelfs soorten zonder staart en gehandicapte krokodillen. We zagen nog een groepje krokodillen gevoerd worden en daarna reden we verder om even een kijkje te nemen op Black Sand Beach. Eventjes gezeten daar en toen weer terug op de scooter... Punt en ik reden, Anoe bij mij achterop en Maaike bij Punt. Beetje elkaar uitdagen om te kijken welke scooter het hardst kon.. Uiteraard die van Anoe en mij! Onbewust werd het uiteindelijk een soort wedstrijdje, helaas stond er vlak na een bocht ineens een obstakel op de weg.. Van bijna 100 km/uur vol op de rem tot stilstand.. Anoe vloog bijna over m'n hoofd.. We moesten daar best wel een tijdje wachten helaas voor we erdoor mochten. Daarna ging de wedstrijd aardig gelijk op.. Meeste tijd lag ik wel voorop maar Punt bleef best goed bij ;) Vlak voor het eind van onze strijd na zo'n 20 minuten werd ik helaas bij het vliegveld klem gereden in de bocht en konden Punt en Maaike ons voorbij :( nog een aardige eindsprint ingezet, maar helaas helaas verloor ik de strijd op een halve meter, terwijl ik bijna het huisje van de buren naar binnen reed... Gefeliciteerd jongens:) Was best leuk, maar wil wel revanche! Toch wel trots aangezien dit mijn eerste scooter ervaring was in Azië en voor Punt al z'n 10e ofzo ;)
Die avond hebben we het kaart spelletje toepen geleerd, erg leuk! We hadden de avond ervoor een kaartje gekregen voor een gratis drankje in de Sunbar, de enige bar die tot 4 uur snachts open is op Langkawi, en dus gingen we daar maar heen! We kwamen binnen in een soort groot houten cafe, met geen enkele westerling te bekennen! Vol met donkere Maleisiërs of andere intercontinentale gekleurde mensen ;) We werden aardig aangestaard, we begonnen een beetje te dansen en kletsen, en langzaam kwamen er nog meer westerlingen binnen waarvan de meesten al eerder binnen waren geweest, maar weer weg waren gegaan omdat ze de enige blanken waren. Het werd een gezellige late avond en we eindigden met Afrikanen in de MacDonalds, ze betaalden ons eten en gaven ons een lift terug naar ons huisje!
De volgende dag heerlijk uitgeslapen en daarna lekker gerelaxed met wat potjes kaarten, wat drinken enz. Smiddags moest onze (Maaike en mij) scooter terug, maar Anoe was tegen een stoeprandje aangereden en er zat een aardige kras op.. Werd nog even spannend voor de borg dus! Punt en Maaike gingen hem samen terug brengen en kwamen behoorlijk pissed terug... Borg van 50 Ringgit kregen ze niet terug en ook nog eens 25 extra betalen omdat de benzine niet evenvol zat als in het begin! Dat was even balen.. Maar even afkoelen en duikje nemen op het strand.. Heerlijk even gezwommen, waar Punt en Maaike vervolgens nog leuk vertellen dat de scooter een grapje was, gewoon al het geld terug gekregen!!
In de avond lekker black pepper beef gegeten en ben ik met Anoe en Maaike nog even kleine souveniertjes gaan shoppen.. Waarbij ik wel de wedstrijd om de lelijkste rayban zonnebril te kopen dik heb gewonnen :p En een nieuwe Mysterion gekocht! (Yolo en Mysterion waren onze reismascottes, maar Mysterion is in Vietnam al overleden..)
Daarna lekker gekletst op onze kamer en een rustig avondje gehad..

Koh Phangan 25-04/27-04

De volgende dag om half 7 de wekker want om half 8 stond de taxi er om onze reis naar Thailand, Koh Phangan te starten!! Maar... We werden om half 8 uit ons bed geklopt... Anoe had haar wekker twee keer niet gehoord, en ik mijn drie wekkers niet!!! Oeps.. Maar snel als wij zijn stonden er binnen drie minuten helemaal klaar om te gaan, zonder ontbijt, bij onze taxi :) Dus niks aan het handje!
Na een taxi, een boot, een tuktuk, een grote bus, een mini van, kwamen we om 7 uur aan in Surat Thani waar om 6 de laatste boot vertrokken was richting Koh Phangan... We voelden ons wel een beetje opgelicht, maar we konden er niet veel aan doen. Twee opties bleven er over: we konden om 11 uur in de avond met een Cargo schip mee naar Koh Pha Ngan die daar om 5 uur in de ochtend aan kwam, of de volgende ochtend vroeg weg gaan en om half 11 op het eiland aankomen met een snellere boot, maar dan wel in deze plaats overnachten. We kozen voor de tweede optie, hadden snel een hotel gevonden en gingen daarna even de nightmarket op, zelfs een soort van kermis waar we nog even bingo hebben gespeeld, een soort dans gekeken en wat gegeten. Volgende dag om 6 uur op, om 7 uur opgehaald en naar ferry gebracht, en om 1 uur (ipv half 11..) kwamen we aan op ons nieuwe eiland Koh Phangan! Maaike en ik zouden een huisje hebben met Stijn (bekend uit vorig verhaal), en Punt en Anoe slapen in een ander hotel, zij hadden al veel eerder geboekt. Maar eigenlijk was met z'n allen veel gezelliger... Dus besloten we met z'n 5en in ons 3 persoons huisje te slapen! Even lunchen, maar alles was dicht. Een vrouwtje heeft toen speciaal voor ons haar keuken geopend en is lekker rijst en noodels voor ons gaan koken! Super lief. Daarna inkopen gedaan voor de full moon party, felle kleding en verf. Even een goed bord rijst voor een goede bodem eten, nog even gekaart, powernapje van een uurtje gedaan en toen op naar de full moon! Eigenlijk is het een ontzettend grote beachparty, met veel muziek, drank en duizenden mensen! Erg leuk om meegemaakt te hebben! Rond 6 uur lagen we weer in bed (zonder m'n birkenstocks, die waren gestolen, echt balen, en geld van Stijn Punt en mij was gesloten..).
Om half 11 de wekker, want Punt en Anoe gingen ons weer verlaten, zij moeten alweer naar Bangkok :( wel weer erg leuke dagen gehad met z'n allen! En over 3 weekjes meeten we weer in Zuid Thailand!
Vandaag wel een heel luie dag.. Even wifi gezocht, naar supermarkt geweest, en toen wilden we uitrusten op het strand maar zijn we tot 18 uur in slaap gevallen gewoon op ons bed ;) beetje brak van de full moon haha.. Vanavond ook vroeg naar bed, want om 5 uur gaat de wekker voor onze lange reis terug naar Maleisië...

1. Esther Frie:
    1 mei 2013
    Balen van je tas zeg en toch bestolen dat is ook erg balen en op je blote voeten verder reizen ;) Ben benieuwd naar het volgende verhaal X