Chiang Mai

10 februari 2013 - Chiang Mai, Thailand

Chiang Mai 06-02/09-02

Met het lokale openbaar vervoer zijn we naar Chiang Mai gereisd. We wilden graag in Julie's Guesthouse maar deze was helaas al vol, dus zijn we met onze backpacks een tijdje door de stad gaan lopen op zoek naar een ander Guesthouse, en uiteindelijk kwamen we terecht bij Be Beez Guesthouse.

In Chiang Mai hebben we weer een dagtour met van alles gedaan. We begonnen bij de butterfly/orchid farm, waar we slecht één butterfly hebben kunnen vinden ;) Vervolgens gingen we de jungle in en hebben we weer op een olifant gereden, dit keer ook door rivieren, was weer erg leuk!

Hierna volgende een trekking door de jungle van ongeveer een uur. Deze tocht was nog best pittig! Het was ontzettend heet, en veel weggetjes liepen erg stijl omhoog. Wij als sporters kwamen er nog aardig goed doorheen, maar de rest van de groep raakte toch steeds aardig achterop.. Gelukkig konden we daarna gaan afkoelen bij weer een mooie waterval, waar ik ook weer lekker heb gezwommen en zelfs vanaf kon springen en glijden (zie video).

We sloten de dag af met raften.. Helaas is het op dit moment zo'n droog seizoen dat het water erg laag staat en het raften niet zoveel voorstelt.

Na de tour hebben we de meisjes opgezocht die we in Ayutthaya hebben leren kennen, die waren inmiddels ook hier aangekomen. We hebben gezellig met z'n allen gegeten en daarna wat gedronken in Julie's Guesthouse.

De volgende dag hebben we een relaxt rustig dagje gehad. Eerst lekker uitgeslapen en vervolgens een paar uurtjes in het Suan Buak Haad City Park gelegen en van het zonnetje genoten. Ook wel erg lekker! Die avond zijn we naar de Night Market geweest, een erg gezellig toeristische markt waar je werkelijk van alles kunt krijgen! We hebben beide dan ook aardig veel gekocht. Wel een beetje afdingen natuurlijk.....Tja en Kevin kreeg ook nog even een klap tegen z'n arm aan van een klein Thais 'Marktkraamvrouwtje.' Dit omdat Kevin een aantal shirts had bekeken (en de kraam dus aardig overhoop had gehaald) en uiteindelijk besloot om toch niets te nemen!

En toen.. Begon onze reis naar Laos, Luang Praban... Wat een tocht. We zouden een busreis maken van 18 uur. Het begon al perfect.. Precíes op het moment dat we het eerst busje (die ons tot de grens van Laos zou brengen) in willen stappen, sta ik natuurlijk vol in de hondenpoep... Owneeeee... Maar ik had echt geen keus en moest snel het busje in.. Wat een feest die eerste uurtjes dus ;)

We zouden tussen 10:00 en 10:30 opgehaald worden, mensen uit 4 verschillende hotels.. Maar blijkbaar hadden we ook verkeerde mensen opgehaald! Eenmaal Chang Mai uit, moest die dus weer terug gebracht worden.. Dus weer terug, en weer weg.. Weer eenmaal Chiang Mai uit bedacht de chauffeur dat hij dan misschien ook wel de goeie mensen alsnog op moest halen.. Dus weer Chang Mai in.. Na 100 telefoontjes en stops waren we dan na 2 uur eindelijk Chang Mai uit. Waarschijnlijk moesten we wat tijd inhalen daardoor, want ons busje reed echt met gemiddeld 150 km/uur over alle wegen.. Niet normaal, echt eng af en toe, inhalen wanneer het eigenlijk niet kan, stoplichten niet zien, afsnijden over de stoepen... Bij de eerste korte stop om wat te drinken heb ik toch mijn schoenen maar even omgewisseld voor slippers zodat iedereen weer normaal kon ademen ;)

Vervolgens zou de tweede stop in Chiang Rai zijn, bij de mooie witte tempel. En daar stopten we dus ook. Officieel hadden we daar zo'n 20 minuten de tijd, dus we liepen even de tempel in. Maar na 5 minuten kwam een Duits meisje die ook bij ons in het busje zat ons sprintend ophalen omdat de chauffeur gek geworden was.. Hij was al een stukje weggereden zonder ons twee, omdat we nog maar zo weinig tijd hadden en nog zover moesten!! Met onze backpacks nog op het dak!! Gelukkig hebben de andere mensen uit het busje hem weten tegen te houden.. En ze vonden het ook niet onze fout gelukkig, had de chauffeur vanmorgen maar in één keer goed moeten ophalen.

We scheurden verder naar de grens, naar het plaatsje ChiangSean. Even langs de paspoort controle en vervolgens in een klein schattig houten bootje de rivier over naar Laos. Hier lieten we onze mooie tijd in het prachtige Noord Thailand achter ons liggen en beginnen we aan een nieuw avontuur in Laos!

1. Shenna:
    10 februari 2013
    Hahaha wauwww de reis vind ik nog het leukste van heel dit verhaall :)
  2. Madelon:
    10 februari 2013
    Haha, het OV in Nederland valt nog best mee!!
  3. Cinthia, Marcel, Marc en Coen:
    10 februari 2013
    ik heb medelijden met je medepassagiers terwijl jij daar in de warmte met een verse drol onder je schoen zit........lijkt A'dam wel. Hoe houden ze die bouwwerken zo mooi wit?
  4. Esther Frie:
    10 februari 2013
    je maakt wat mee op zo'n reis. Ook weer iets om niet te vergeten.
  5. Kirsten:
    11 februari 2013
    Hoi,
    Ik ben net bezig met het plannen van een Thailandreis eind 2013 en googlede "ayuttaya en Sukothai" en kwam op jouw blog uit. Super want wij willen ongeveer dezelfde route doen. BKK - Kanchanaburi - Ayuttaya - Sukothai - Chiang Mai - Krabi - BKK

Fijne reis verder gewenst!
    Grtjs Kirsten