Kanchanaburi, een stad vol natuurwonderen..

1 februari 2013 - Kanchanaburi, Thailand

Kanchanaburi 31-01/01-02

Oke.. Normaal zou ik niet twee verhalen zo kort achter elkaar schrijven, maar ow wat was het een heerlijke dag vandaag! Zoveel mooie foto's om te plaatsen.. vandaar zo snel mijn volgende verslag!
Onze eerste indruk van het stadje  Kanchanaburi was niet heel erg bijzonder. Het enige leuke aan het stadje was een toeristisch straatje met allemaal gezellige kroegjes op een rij. Daar hebben we dan ook 's avonds genoten van een hapje en een drankje met livemuziek.
Echter niets bleek minder waar want de omgeving in Kanchanaburi is echt prachtig, beter gezegd: Ge-wel-dig. We hebben dat kunnen ervaren tijdens een dagtocht die we gedaan hebben, genaamd de 'Erawan Adventure.' Deze tocht bestond allereerst uit het bezoeken van de Erawan watervallen, welke uit 7 verschillende niveaus bestaan. Ze zijn stuk voor stuk prachtig, glashelder water en er zwemmen verschillende soorten vissen in die gratis je voetjes schoonmaken. En wat heb ik er heerlijk in gezwommen! Stiekem kon ik het ook niet laten om even een handstandje te creeren voor de foto ;-) Bij de watervallen werden we belaagd door een groep Japanners die stuk voor stuk en in elke combinatie met ons op de foto wilden... Waarschijnlijk belanden we dus in tientallen Japanse fotoboeken :)
Hierna reden we verder naar een olifantenpark en mochten we genieten van het rijden op de rug en nek van een olifant vervolgd door een rustig ritje Bamboo Rafting over de Kwai Noi River. Om onze culturele kennis een beetje te vergroten vervolgden we onze tocht naar de Wooden Bridge waar we een korte wandeling over maakten en daarna een stukje in de trein over de Death Railway mochten meerijden. Als laatste nog een kort bezoek gebracht aan de bekende Brug over de River Kwai.

Veel meer ga ik zelf niet vertellen, geniet maar van de foto's.. dat zegt hopelijk genoeg! Benieuwd wat onze volgende bestemming, Ayutthaya, ons allemaal voor moois gaat brengen..