Bangkok, een stad met veel gezichten..

31 januari 2013 - Kanchanaburi, Thailand

Jaja, 28 januari was het dan eindelijk zover, onze eerste backpackavontuur ging van start! Zenuwachtig? Nee niet echt, wel een beetje spannend.. Ik had er superveel zin in!

De eerste vlucht, met de luxe Airbus A380 van Amsterdam naar Dubai, verliep prima. Vervolgens kregen we te maken met een tussenstop van 10 uur. Nu is natuurlijk de vraag hoe je deze tijd gaat invullen. Aangezien ik dol ben op zoveel mogelijk stempeltjes in het paspoort, besloten wij om het grote doolhof Dubai Airport via de immigratiedienst te verlaten om vervolgens na 10 minuten weer terug te keren, het was immers nacht. Maar de stempel  was een feit!!!
Ook onze tweede vlucht verliep rustig.

Na aankomst op Bangkok zijn we snel opzoek gegaan naar een taxi die ons naar het eerste hostel kon begeleiden: Het beruchte Lamphu House. Dit verliep allemaal prima en na het inchecken zijn we snel opzoek gegaan naar een lekker eerste Thais avondmaaltijdje.
Daarna in ons hostel nog even bekeken wat we de komende dagen wilden gaan doen in Bangkok en vervolgens zijn we lekker ons bed in gegaan om bij te komen van de reis!

De volgende dag, onze eerste hele dag in Bangkok, was heel relaxed. We zijn op zoek gegaan naar lekker ontbijtje en daarna hebben we de stad onder de loep genomen. De Khao San Road is natuurlijk een must-see en die hebben we dan ook een aantal keer afgelopen die dag. Verder bezochten we het prachtige Grand Palace met al zijn gouden en kleurrijke versieringen, wat een mooi gezicht! Noodgedwongen moest Kevin een Thaise broek aantrekken om überhaupt toegang tot de tempel te kunnen krijgen. Of Kevin daar blij mee was? Nee..... maarjah dat hoort er allemaal bij! De foto's die volgen zeggen meer dan woorden.. Ook nog even met de Tuk-Tuk naar het MKB Shopping Centre geweest, maar daar hebben we niet zoveel gekocht. We hebben immers nog 4 maanden! De dag hebben we afgesloten met aantal cocktails in een gezellig kroegje aan de Khao San Road onder genot van live muziek. Een Thaise muzikant produceerde allemaal bekende nummers, waaronder ook Nederlandstalige. Dat zorgde natuurlijk voor een gezellige sfeer.

De laatste dag in Bangkok bestond als eerste uit de welbekende fietstocht van Co van Kessel. In een 3 uur durende tocht hebben we veel kleine en smalle straatjes (waarvan je zelf het bestaan niet eens weet als je er langs fietst) bezocht. De straatjes bestonden uit markjes, lokale huisjes en uit verschillende tempels met grote gouden Buddha's. Aan de fietstocht namen allemaal Nederlanders deel. Dit zorgde voor een gezellige sfeer en voor veel tips voor het vervolg van onze reis.

Bangkok; een stad met veel prachtige bezienswaardigheden, schattige straatjes, maar toch ook wel een beetje vies door het vele verkeer. Na deze fietstocht hebben we Bangkok gedag gezegd en de bus gepakt richting onze volgende bestemming: Kanchanaburi.

1. Shenna:
    31 januari 2013
    Je bent er nog maar zo kort, maar wat heb je eigenlijk al veel gezien zus! Heel erg leuk, ik wacht met smart op je volgende verhalen!!
    Dikke kus
  2. Fam Villafuerte:
    31 januari 2013
    Een dikke kus vanuit Nederland. Aimée heeft een taartje in de vriezer voor je gezet zodat als je terug bent je toch nog een beetje op haar verjaardag bent geweest.

xxx Hanna, Alan en Aimée
  3. Ivo:
    Sounds good meis! Enjoy! :-) xxx San en Ivo
  4. Antoinet:
    31 januari 2013
    Jeetje Joyce wat een leuk verhaal en je hebt al veel cultuur gezien. En wat die tempel betreft Kevin aanpassuu haha. Leuk dat er ook nederlanders zijn die zijn toch de sfeer makers niet haha. Nou lieve mop ga nog meer ontdekken, en we wachten op ons volgende verhaal. Dikke kus de vissertjes
  5. Madelon:
    31 januari 2013
    Hee meissie! Het klinkt allemaal superleuk! We volgen je met alles!
    Dikke kus, pap en mam
  6. Dylan:
    31 januari 2013
    Klinkt allemaal lekker hoor zus! Zag ook lekker een foto dat je huisdieren had, ben ik ff blij dat ik hier zonder harige rupsen kan slapen! Haha. Geniet ervan!
  7. Cinthia, Marcel, Marc en Coen:
    31 januari 2013
    Klinkt allemaal heel er leuk!! Zo ver weg en dan toch nog Nederlanders en Nederlandse muziek om je heen. Geniet ervan! Marc vindt het erg leuk om je blog te lezen, dus hij wordt een fanatieke 'follower'.
  8. Judith:
    15 februari 2013
    Beetje late reactie,maar zo leuk om alles te lezen. Wij waren er zomer 2011,zou willen dat we weer terug waren,was geweldig!lekker genieten Joyce,heel veel plezier nog!liefs judith